Học vị: Thạc sĩ
Chức danh: Giảng viên
Địa chỉ: phường Tân Thịnh, TP Thái Nguyên
I. LÝ LỊCH SƠ LƯỢC
Họ và tên: Dương Thanh Hảo
Năm sinh: 1990
Học vị cao nhất: Thạc sĩ
Chức danh: Giảng viên
Chức vụ: Giảng viên
Đơn vị công tác: phường Tân Thịnh, TP Thái Nguyên
Email: dthao@tueba.edu.vn
II. QUÁ TRÌNH ĐÀO TẠO
# | Loại bằng | Chuyên ngành | Nơi đào tạo | Năm tốt nghiệp | Ghi chú |
---|---|---|---|---|---|
1 | Bằng cử nhân | Ngôn ngữ Anh | Trường Ngoại Ngữ - ĐH Thái Nguyên | 2012 | |
2 | Bằng cử nhân | Sư phạm Anh | Trường Ngoại ngữ - ĐH Thái Nguyên | 2013 | |
3 | Thạc sĩ | Thạc sĩ lý luận và phương pháp giảng dạy tiếng Anh | ĐH Ngoại ngữ - ĐH Quốc Gia Hà Nội | 2016 |
III. QUÁ TRÌNH CÔNG TÁC
Thời gian | Nơi công tác | Công việc đảm nhiệm | Ghi chú |
---|---|---|---|
2013 đến nay | ĐH Kinh tế & Quản trị kinh doanh - ĐHTN | Giảng viên Tiếng Anh |
IV. THÀNH TÍCH KHEN THƯỞNG
Chuyên ngành nghiên cứu
2. Phương pháp giảng dạy Tiếng Anh
Môn học giảng dạy chính
1. Dịch - Phiên dịch - Biên dịch Tiếng Anh
Môn học giảng dạy phụ
Đề tài KH&CN các cấp đã tham gia
# | Tên đề tài nghiên cứu/ Lĩnh vực ứng dụng | Năm hoàn thành | Đề tài cấp | Trách nhiệm tham gia trong đề tài |
---|---|---|---|---|
1 | Giải pháp nâng cao kỹ năng nghe khi làm bài thi TOEIC cho sinh viên trường Đại học Kinh tế và Quản trị Kinh doanh | 2017 | Trường | |
2 | Xây dựng hệ thống học liệu điện tử E-Learning cho học phần tiếng Anh 2 | 2019 | Trường | |
3 | Nâng cao năng lực tiếng Anh cho sinh viên Lào | 2021 | Trường |
Các bài báo cáo và báo cáo khoa học trong và ngoài nước
1. Difficulties encountered in the TOEIC listening test by the second- year students at the University of Economics Business Administration, Thai Nguyen university; Châu Á Thái Bình Dương;
2. The influence of oral and written teacher feedback on students' writing; Problems of science;
3. Personal, contextual and professional integration of teacher identity in language teaching; Vietnam national university journal;
4. Reconstruction of Teachers' Professional identity: The case of secondary school teachers in Vietnam; International Journal 23 of Advance Research and Innovative Ideas in Education;
5. Native English teachers' construction of professional identity in an EFL context; 2019 International Graduate Research. Symposium Proceedings; Linguistics Foreign Language Educational Interdisciplinary Fields;
6. Xây dựng tiêu chuẩn đánh giá kết quả học tập môn bóng chuyển của sinh viên trường đại học Kinh tế & Quản trị Kinh doanh- ĐH Thái; Thiết Bị Giáo Dục;
7. Professional identity construction of three teachers based in community of practice in a University in Vietnam; International journal of Scientific and Research Publications;
8. Emotions and commitment to change in one teacher's identity; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education;
9. Critical Discourse Analysis Using Norman Fairclough Framework; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education;
10. Inflections and implications of Teachers' identity; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education;
11. Shaping and reshaping of new teachers' identities; International journal of Scientific research and engineering development;
12. Resistant and nonresistant teachers' identities; The LAFOR International Conference on Education Hawaii 2021;
13. The effects of motivation on English language learning; International journal of advance Research and Innovative Ideas in Education;
14. TUEBA Teachers' Perceptions of Teacher Professionalism in Thai Nguyen; International Journal of Advance Research and Innovative Ideas In Education;
15. The professional identity of three innovative teachers engaging in using technology; International Journal of Advance Research and Innovative Ideas In Education;
16. Approaches to improve English proficiency for Lao students at Thai Nguyen University of Economics and Business Administration - Vietnam; International Journal of Advance Research and Innovative ideas in Education;
17. Foreign language teacher identity; International Journal Of All Research Writings;